Edukacinė kelionė po Žemaitijos regioninį parką

Anykščių r. Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazija

Mūsų kelionė link Žemaitijos prasidėjo 6 valandą ryto, prie mokyklos. Lauke dar buvo tamsu, net nesimatė draugų veidų. Išvažiavome laiku, kaip ir buvo suplanuota. Pakeliui paėmę porą mokinių, leidomės į kelionę. Nors buvo dar ankstus rytas, mažai kas bandė snausti, visi nekantravo pamatyti ekskursijos objektus. Pirma vieta, kurią aplankėme, buvo Barstyčių (Puokės) akmuo – didžiausias riedulys Lietuvoje, didesnis net už mūsų krašto įžymybę Puntuką. Kartu važiavusi lietuvių kalbos mokytoja, papasakojo legendą, kad akmuo čia atsiradęs kai šventykloje besimeldusi vaidilutė sulaužė savo skaistybės įžadus, taip supykdė Perkūną, o šis trenkė į šventyklą akmeniu. Akmuo nugriovė šventyklą ir pats liko stovėti. Kitas sustojimas, tikriausiai įsiminęs labiausiai buvo Šaltojo karo muziejus, įrengtas Sovietų Sąjungos balistinių raketų šachtiniame paleidimo korpuse. Po žeme esančiais koridoriais ir patalpomis vaikščiojome su gide, kuri pasakojo apie raketas, ten dirbusių žmonių pareigas, patalpų paskirtis, kaip žmonės buvo mokomi elgtis nukritus raketai. Priešpaskutinis dienos sustojimas buvo Vaclovo Into akmenų muziejus įsikūręs vandens malūne, Mosėdyje. Ten matėme įvairiausių akmenų, kurie buvo rasti muziejaus apylinkėse. Prie įvairiausių akmenų ir akmenukų, buvo parašyta šalių pavadinimai. Galvojome, kad ten jie ir buvo rasti, bet gidė papasakojo, kad visi akmenys buvo atnešti ledyno ir rasti muziejaus apylinkėse. Labiausiai įsiminė žmogaus kūne susidarę, įvairaus dydžio akmenys išimti operacijų metu. Pirma kelionės diena baigėsi Šventojoje, kur pernakvojome, aplankę banguotą bei šaltą Baltijos jūrą. Kita diena prasidėjo kelione į Klaipėdą. Nuvykę ten, keltu persikėlėme į Smiltynę ir patraukėme Lietuvos jūrų muziejaus ir delfinariumo link. Vieni pasirinko keliauti pėsčiomis, o kiti nuvažiavo ten turistiniu traukinuku. Aplankius muziejų, ten pamačius įvairiaspalves žuvis ir virš galvos plaukiančiojus milžinus, apžiūrėjus eksponatus ir pabendravus su ruoniais bei pingvinais atėjo metas Kaliforninių jūrų liūtų pasirodymui, vėliau sekė ir delfinų pasirodymas, per kurį nors ir aptaškyti vandeniu, žmonės išėjo pilni geros nuotaikos. Atgal vėl atsikėlėme keltu ir patraukėme į Klaipėdos pilies muziejų. Ten gidė, matydama, kad esame kiek pavargę, papasakojo įdomiausius dalykus apie pilies ir Klaipėdos istoriją bei pranešė, kad pilį planuojama atstatyti. Paskutinis ekskursijos objektas buvo Bijotuose Dionizo Poškos įrengtas Baublių muziejus. Tai dviejų storų, nukirstų ąžuolų viduje įrengti nameliai, Dionizo Poškos poilsio vietos. Pamatę Baublius leidomės į kelionę namo.

Papildoma informacija:

1 nuotrauka – stebimės Barstyčių akmens dydžiu. 2 nuotrauka – Šaltojo karo muziejus iš viršaus. 3 nuotrauka – Mosėdyje, Akmenų muziejaus drakono take. 4 nuotrauka – D. Poškos Baubliuose. 5 nuotrauka – Jūrų muziejuje.
Už edukacinės kelionės po Žemaitijos nacionalinį parką atsakingos mokytojos Vlada Dovydėnienė ir Dana Butrimavičienė